Trendspaning i Ockelbo

Trendspaning i Ockelbo
Temat för denna kreation skulle jag säga är golden leopard chic.
Under andra omständigheter skulle denna kombination av kläder vara ett rop på hjälp, men nu är vi i Ockelbo och då blir det, vad jag skulle kalla, en kreativ personlighetsyttring i ett fängelse av kulturell misär.
Denna Ockelbo har öga för detaljer. Se hur hon matchar guldränderna på träningsbyxorna som för övrigt har ett charmerande fall, med den guldfluffiga hårsnodden ála 90-tal (stekhet) och guldringarna i öronen.
Den safariinspirerade toppen, där man har fått in mönster från (minst) två av savannens stora jägare, har luftiga tyllärmar i brytande svart - perfekt för en varm dag i bankomatkön.
Jag kan bara tänka mig hennes kaskad av foppatofflor som står uppradade i regnbågens alla färger hennes furuinklädda farstu, men hon har dagen till ära valt en färg som enligt färgläran driver bort missunnsamhet och svartsjuka - lila. Och det kan denna Ockelbo verkligen behöva eftersom hon i övrigt har valt en så raffig ekipering.
Om kläder kunde tala skulle de skrika "YOU WANT A PIECE OF ME?" följt av "WELL, YOU CAN'T HAVE IT!"
Det mest anmärkningsvärda och det viktigaste av allt är att det fullkomligt osar grace om henne när hon för sig från bankomatkön till entrén till kommunhuset. Jag kan inte föreställa mig någon på Elle-galan som så självklart skulle bära upp denna fantastiska kombination av kläder impregnerade i personlig karisma.
Jag ber till stjärnorna att hon heter något som Lollo eller Bibi och inget tråkigt som Gunilla.
Detta är bara en omtumlande händelse från min dag i Ockelbo, det kommer ett mer utförligt resereportage senare.
Lev väl så länge!

arja v.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0