Maria Larssons eviga hatblick

Maria Larsson
Oj. oj. oj. Vilken soppa.
Först Ternström som igår kom på att Centern inte tycker lika dant som de gjorde på 70-talet och nu vill bygga bo med oppositionen istället. Det sista sossarna behöver nu är ytterligare en sävlig tant.
Och Littorin - avgår av personliga skäl. Vänta ni bara, tingsrättsförhandlingarna kommer snart avslöja sanningen.
Jag satsar en hundring på att hans nyodlade bockskägg har något med saken att göra.
Folkpartiet snor Kristdemokraternas idéer, det hävdar i alla fall äldre- och folkhälsominister, Kristdemokraternas Maria Larsson. Jag är ledsen, men jag kan inte ta henne på allvar.
Det kanske har med min syn på politik och religion att göra, att en högt uppsatt politiker, som Larsson, som har en enorm makt över vår folkhälsa, samtidigt öppet tillber en påhittad farbror, känns det betryggande eller ens friskt?
Det kanske är en kristen läggning, något man får lära sig i söndagsskolan men varför ler människofanskapet när hon är arg? När hennes ögon osar hat? Dra ut korset ur röven och säg vad du egentligen menar.
Stackars Reinfeldt som måste ta ansvar, KD kan åtminstone skylla på Gud, allt ligger trots allt i hans händer.

arja v.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0